metaCode

המדריך השלם לניצול מקסימלי של פרופיל עסקי – למגנט לקוחות חמים

מושכים לקוחות חמים

הקמת עסק חדש היא אתגר מרתק, אך גם מטלה מורכבת. אחת המשימות החשובות ביותר להצלחת העסק היא קידום העסק ויצירת מודעות ונראות בקרב לקוחות פוטנציאליים.

אחד הכלים האפקטיביים ביותר לקידום עסק הוא פרופיל עסקי בגוגל. פרופיל עסקי מספק "בית" לעסק שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, ועוזר ללקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם וללמוד עליכם. גם אם העסק שלכם קיים כמה שנים טובות, פתיחת פרופיל עסקי יכולה רק לעלות את החשיפה שלכם באינטרנט ללקוח פוטנציאלי הבא. 

אם עדיין אין לכם פרופיל עסקי של גוגל, ניתן לקרוא על איך יוצרים פרופיל עסקי מנצח – המפתח להצלחה ויראלית שלב אחר שלב עם טיפים מניסיון. 

במידה ויצרתם פרופיל עסקי ולא עשיתם אתו כלום, המאמר הזה מתאים לכם בול. אז איך דואגים שהפרופיל ימשוך תשומת לב ויקדם את העסק שלכם באופן מקסימלי? במאמר הבא אציג כמה רעיונות יצירתיים וטיפים מעשיים לקידום הפרופיל העסקי והגדלת החשיפה שלו. אל תחמיצו!

טיפים לעיצוב מושך של הפרופיל העסקי בגוגל:

  • הוסיפו לוגו של החברה/עסק במקום בולט.
  • נצלו את שטח הכיסוי בראש הפרופיל לתמונה מושכת שמייצגת את העסק, הוסיפו תמונות וסרטונים איכותיים שמראים את העסק/מוצרים שלכם. תמונות וסרטונים עוזרים למשוך תשומת לב. כדי לעדכן  אותם מדי פעם.
  • בחרו צבעים ועיצוב שמזוהים עם המותג שלכם. למשל, אם יש לכם לוגו עם צבעים מסוימים, השתמשו באותם צבעים בעיצוב הפרופיל.
  • צרפו תמונה של המוצר או השירות שלכם. למשל, תמונות עם חלקי רכב מזוויות שונות אם יש לכם חנות למכירת חלקים לרכב.

רעיונות לשילוב תמונות וסרטונים מושכים בפרופיל העסקי:

תמונות וסרטונים יכולים להפוך פרופיל עסקי למושך ודינמי יותר. הנה כמה רעיונות לסוגי תמונות וסרטונים שכדאי לשלב:

תמונות:

  • תמונות המראות את הצוות או הבעלים – מוסיפות פן אישי.
  • תמונות מאחורי הקלעים שמראות כיצד העסק פועל.
  • תיעוד אירועים מיוחדים כמו ימי פתיחה או פעילויות קהילתיות.

סרטונים:

  • סרטוני תדמית המציגים את החזון והערכים של העסק.
  • סרטוני מוצר שמדגימים שימוש במוצרים או שירותים.
  • ראיונות קצרים עם לקוחות מרוצים.

כמה רעיונות לשילוב תוכן בפרופיל העסקי בגוגל:

  • הוסיפו סרטונים קצרים ומעניינים על המוצרים או השירותים שלכם.
  • צרו פוסטים בבלוג העסקי עם טיפים שימושיים ללקוחות שלכם. תמיד כתבו טקסטים איכותיים עם מידע שימושי על העסק שלכם.
  • ספרו על אירועים מיוחדים שעורכים, כמו הנחות בחגים.
  • הקפידו שהתוכן יהיה ברור ובשפה מתאימה לקהל יעד שלכם. תהיו נדיבים ושמרו על שפה נקיה. המנעו מסלנג או צמצמו שימוש במונחים מקצועיים שרוב האוכלוסייה לא מכירה. 

טיפים לשילוב ביקורות בפרופיל העסקי:

  • בסיום כל מכירה או שירות, בקשו מהלקוח באדיבות לכתוב ביקורת על העסק בגוגל. 
  • תנו ללקוח קישור ישיר לכתיבת הביקורת, כך זה יהיה קל ופשוט.
  • אם יש ביקורת שלילית, הגיבו באדיבות והציעו לפתור את הבעיה.
  • ביקורות חיוביות ימשכו לקוחות חדשים לעסק שלכם. מצאו דרך יצירתית שלכם לעודד לדרג אתכם באמצעות מתן הנחה או מתנה סמלית.

רעיונות להגדלת החשיפה של הפרופיל העסקי:

  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות בתיאור העסק שלכם. למשל, אם יש לכם סטודיו לעיצוב גרפי נינוצ'קה, כתבו " סטודיו לעיצוב גרפי נינוצ'קה בתל אביב".
  • עודדו להגיב לכם בפרופיל בדרכים יצירתיות. עשו מבצעים ייעודיים לטובת העניין.
  • שלבו באתר שלכם קישורים לפרופיל העסקי בגוגל.
  • הדפיסו קוד QR עם קישור לפרופיל והציבו אותו בחנות/עסק.

רעיונות לעידוד מעורבות בפרופיל העסקי בגוגל:

  • ערכו תחרויות והגרלות שדורשות מהמשתתפים לבצע פעולה כלשהי בפרופיל, כמו להשאיר ביקורת, לשתף תמונה, לתת נקודות ועוד.
  • בקשו מהלקוחות לשאול שאלות או לבקש עצות וענו עליהם בפוסטים או סרטונים.
  • צרו סקרים כדי לקבל משוב מהלקוחות על השירות שלכם.

כלים ואפליקציות שיכולים לעזור לנהל ולנתח את הפרופיל העסקי בגוגל:

Google My Business  – אפליקציית גוגל לניהול פרופילים עסקיים מאפשרת לערוך ולעדכן את הפרופיל בקלות מהמחשב ומהנייד מכל מקום. אין צורך בהתקנה. בדפדפן הנכון (ממנו יצרתם את הפרופיל) רושמים 'פרופיל עסקי' בחיפוש ומקבלים לוח של כל מה שניתן לשנות. 

A screenshot of a computer

Description automatically generated

SEMrush  – כלי לניתוח פרופילים עסקיים – עוזר לראות איך לשפר את הפרופיל (לא הכל חינמי, אבל יש כלים חינמיים מעולים).

נתחיל מזה שכל המערכות לניתוח נראות קצת מסובכות ומרתיעות להתעמק בהם, עם זאת בכל מערכת ניתן למצוא משהו שאני זקוקה לו ולהשתמש רק בזה. זה בדיוק מה שקרה לי עם סמרש. 

פיצ'רים ממש נחמדים שיעזרו במציאת מילות מפתח מתאימות.

  • אפשרות לקבל רשימה של מילות מפתח דומות לפי מילה/ביטוי או דומיין (כתובת האתר).
  • אפשרות לרשום את שם הדומיין ולקבל את כל מילות מפתח. 
  • אופציה להשוות בין מילות מפתח באתר שלי לבין אתר של מתחרה. 
A screenshot of a search engine

Description automatically generated
A screenshot of a computer

Description automatically generated

Buffer  – יכול לתזמון עדכונים ופוסטים חדשים בפרופיל העסקי.

  • גאנט פוסטים שבועי/חודשי פשוט ונוח לשימוש המאפשר לסנכרן בין פלטפורמות שונות.
  • ניתן לסנכרן בחינם עד שלושה פרופילים שונים
  • קיים דף נחיתה start page  שניתן לעצב בקלות ולהשתמש בו בתור מיני אתר או כרטיס ביקור דיגיטלי.
A screenshot of a computer

לסיכום, ככל שהפרופיל יהיה איכותי ורלוונטי יותר, כך גוגל "יתגמל" אתכם עם דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

דיאנה שנייר

מנהלת קהילת WINWORK

תוכן עניינים